Wednesday, July 15, 2009

想唱歌的心情

星期三。早。无聊。

不经意读了阿信的一篇日志-“人们说的荒唐,却是我的天堂” ,心情莫名其妙的亢奋起来。已经好久好久肺腑没有这么激动了(除了跳有氧操之外)。是所谓为了追求梦想,坚持所爱而热血沸腾的感觉。

也许真的如文章里所说的:

“就像牛頓發現地心引力,讓我們都瞭解人類不能飛翔的原因,
只好一輩子乖乖在地上走了。” ~阿信

随着年岁渐增,日复一日,当初的年少轻狂,所谓的荒唐,不知何时已被柴米油盐所取代。记得第一次弹唱五月天的《我们》时的那一份感动,第一次站在千人的舞台上高歌,那种悸动,我简直彻彻底底的忘了。原来长大了,拥有事业,车子,生活安稳了;相对地,也失去年少的洒脱,放肆的理由和不顾一切的那份勇气。原来钢之炼金术师里所说的的要得到某种东西,就必须付出与之同等的代价的‘等价交换’法则就是这么一回事。

"哥倫布只要有一顆星光 就膽敢橫越大西洋
達爾文假設生命是戰場 就讓我基因不投降
我還有一把吉他 我還有一群死黨 為什麼還不大聲唱" ~放肆

我亲爱的吉它躺在墙脚织网,我和死党分道扬镳,不再拥有共同的理想。

我还能放肆的大声唱吗?

3 comments:

Anonymous said...

haha, I always remember the time when me, you and tony Hii singing all the way from Tapang to 7th mile pasar!! From memory, even during the rain, we were singing and getting wet all over. that was the most fun time I ever had!!

Dorcas

manglish said...

i always felt that things are different after form 5..frens are different, life's different, we are different, but if you ask, i prefer now......:) memory is like an old song which you play once in a while to feel good......:)

Atlantisian said...

Dorcas, yeah agreed. I was back to Kuching last CNY holiday and when i pass by Tapang, it felt so nostalgic, somemore i felt like going into the school and have a peek an see whether Charlie Chung is still the discipline teacher or not.